Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book provides a critical assessment of dramatic literature since 1995, situating texts, companies and writers in a cultural, political and social context. It examines the shifting role of the playwright, the dominant genres and emerging styles of the past decade and how they are related. Beginning with an examination of how dramatic literature and the writer are placed in the contemporary theatre, the book then provides detailed analyses of the texts, companies and writing processes involved in six different professional contexts: new writing, verbatim theatre, writing and devising, Black and Asian theatre, writing for young people and adaptation and transposition. The chapters cover contemporary practitioners, including Simon Stephens, Gregory Burke, Robin Soans, Alecky Blythe, Kneehigh Theatre, Punchdrunk, Kwame Kwei-Armah, Edward Bond, Filter Theatre and Headlong, and offers detailed case-studies and examples of their work. Key Features* The first book to examine contemporary British drama from the In-Yer-Face era (1995 - 2000) to the present day and track the changes and developments through this period* Extended case-studies of Simon Stephens, Gregory Burke and Caryl Churchill and the last decade of new writing in Britain* Focus on recent adaptation, including Kneehigh Theatre, Punchdrunk, Filter Theatre and Headlong