Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study examines how an artist construed himself as cultural heritage by the turn of the 19th century, how this heritage was further construed after his death, and how the artworks can be made to further new approaches and insights through a digital archive (aroseniusarchive.se). The study employs the concept of 'staging' to capture the means used by the artist, as well as by reception, in this construal. The question of 'staging' involves not only how the artist has been called forth from the archives, but also how the artist can be called forth in new ways today through digitization. The study first elaborates on the theoretical framework through the aspects of mediation and agency, then explores how the artist was staged after his death. Finally, the artist's own means of staging himself are explored. Swedish painter Ivar Arosenius (1878-1909) is the case studied.