Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this pioneering critical study, Deryn Rees-Jones discusses the work of some of the major women poets of the last hundred years, showing how they have explored what it has meant to be a woman poet writing in a male-dominated poetic tradition. Beginning with Edith Sitwell, Stevie Smith, Sylvia Plath and Anne Sexton, she shows how an older generation resisted easy categorisation by forging highly individual aesthetics and self-presentation. For Edith Sitwell, the woman poet was to be 'as eloquent as a peacock'. Stevie Smith compared poetry to 'a strong explosion in the sky' but did not consider gender to be an important factor. Sylvia Plath, who admired the work of both these poets, wanted to write in a way which was 'not quailing and whining' but to produce 'working, sweating, heaving poems born out the way words should be said.' Anne Sexton, in her poem 'Consorting with Angels', writes that she is 'tired of the gender of things' 'not a woman anymore, / not one thing or the other'. But despite their brilliance, their perceived eccentricity - along with the suicides of Plath and Sexton - made these major figures difficult acts to follow. Deryn Rees-Jones then considers the poetry written in their wake, with essays covering poets such as Moniza Alvi, Carol Ann Duffy, Vicki Feaver, Lavinia Greenlaw, Selima Hill, Kathleen Jamie, Jackie Kay, Gwyneth Lewis, Medbh McGuckian, Alice Oswald and Jo Shapcott. While these women all have very different writing styles, Rees-Jones argues that common strategies emerge which link them to their poetic predecessors, showing how they have developed an aesthetic which allows them to explore their femininity. Taking account of the importance to these women of the work of their male contemporaries, her incisive essays open up new perspectives on the poetry of the 20th and 21st centuries. Deryn Rees-Jones's companion anthology Modern Women Poets is published at the same time as Consorting with Angels.