Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Drawing on over 20 years of field-level research in rural Uttar Pradesh, these essays challenge Hindutva myths about Muslims in India. Communalist discourses often portray Muslims as 'backward' because of purdah, polygamy, illiteracy, high fertility and low women's status. The authors highlight the falsity and perniciousness of such negative stereotypes. Pointing to the danger of reifying and rigidifying these contrasts between Hindus and Muslims, they draw out parallels and similarities between them, for example in domestic and gender politics, to argue that Muslim women are not especially oppressed. Moreover, those differences that remain are compounded and exaggerated by Muslims' minority position in India and their marginalisation, for example in relation to health services and to education. These revised and up-dated essays address these general issues through the examples of fertility, women's status, and the obstacles to movements that might redress these problems.