Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book provides an analysis of racism and goes on to provide some suggestions as to what can be done to reduce it. The issue is explored from the standpoint of both students and faculty and, in my opinion, is well worth reading and studying. --The Academic Bookshelf No topic causes more concern at today′s university than a discussion of diversity in education. Controversies about affirmative action hires, admission policies, intercultural relations in the classroom, the role of ethnic studies departments, and changes in the course curriculum all seem to swirl around the changing ethnic composition of the campus. How do we all get along? Tackling this question are authors Benjamin P. Bowser, Gale S. Auletta, and Terry Jones, who suggest some practical strategies for dealing with questions of racism, diversity, and intercultural communication. Their suggestions are addressed to both European-American faculty and faculty of color, and range from strategies to improve intercultural interpersonal skills to broad structural changes the university needs to undergo to fully embrace its diverse population.