Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The arrangement of Catullus' Carmina is one of those controversial issues that in-cite respectable commentators to take up extreme positions. In 1914, the German scholar Bernhard Schmidt described the collection as 'a wild chaos'. Forty-five years later, his compatriot Otto Weinreich riposted with the laconic statement: 'Chaos? Cosmos!' Former attempts to detect a structure in the collection were based on rather subjective assumptions. While translating Catullus' poetry into Dutch, Dr Claes detected an objective foundation: the principle of concatenation, i.e. the recurrence of motifs and phrases in consecutive poems. The generality of this phenomenon proves that the poet conceived of the Carmina as a coherent collection, in which the poems fit like links in a chain. The discovery of this coherence suggests a new reading of Catullus, which has also implications for the constitution of the text.