Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The complexity of tone can only be appreciated through phonological patterning that unveils structures beyond differences in pitch heights and contour profiles. Following an introduction on tone's ability to express lexical and grammatical contrasts, Section 2 explains that phonetically, fundamental frequency profiles make for the best descriptors. From these descriptions, Section 3 explains how, through postulations of subatomic entities that comprise tones, a language's tone inventory can be quite symmetrical. In looking at tone's independence from the syllable and segments, Section 4 establishes tone as an autosegment. Sections 5, 6, and 7 go on to discuss a myriad of complexities where tones interact with one another and with other phonological entities. Here, the authors offer a suggestion on how some of these interactions can be captured within the same analytical umbrella. Section 8 then peeks into tone's phonological properties through music and poetry.