Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Textbooks, even excellent ones, are a reflection of their times. Form and content of books depend on what the students know already, what they are expected to learn, how the subject matter is regarded in relation to other divisions of mathematics, and even how fashionable the subject matter is. It is thus not surprising that we no longer use such masterpieces as Hurwitz and Courant's Funktionentheorie or Jordan's Cours d'Analyse in our courses. The last two decades have seen a significant change in the techniques used in the theory of functions of one complex variable. The important role played by the inhomogeneous Cauchy-Riemann equation in the current research has led to the reunification, at least in their spirit, of complex analysis in one and in several variables. We say reunification since we think that Weierstrass, Poincare, and others (in contrast to many of our students) did not consider them to be entirely separate subjects. Indeed, not only complex analysis in several variables, but also number theory, harmonic analysis, and other branches of mathematics, both pure and applied, have required a reconsidera- tion of analytic continuation, ordinary differential equations in the complex domain, asymptotic analysis, iteration of holomorphic functions, and many other subjects from the classic theory of functions of one complex variable. This ongoing reconsideration led us to think that a textbook incorporating some of these new perspectives and techniques had to be written.