Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
South Asia's trade almost doubled in the past decade, but the share of trade in GDP is still smaller (47 percent) than in East Asia (55 percent), and South Asia's economic competitiveness continues to lag that of other regions. Part of the problem is the region's container ports. As a result of inefficiencies, the average cost of exporting or importing a container in the region is more than twice what it is in East Asia. Better port logistics could help increase trade, diversify exports, attract more foreign direct investment, and spur economic growth. As container traffic continues to grow and physical expansion is constrained by the limited supply of available land at most ports, the best way to improve port performance is by increasing productivity. To identify strategies for doing so, this report examines the performance of the 14 largest container ports in the region based on two sets of criteria: operational performance and economic performance. To measure operational performance, the report benchmarks total time at port, waiting time at port, and idle time as a share of total time at berth. To measure economic performance, it benchmarks productivity and efficiency using two useful techniques: Malmquist total factor productivity decomposition and data envelopment analysis. The report identifies key drivers of port performance and examines how differences in performance across ports are related to those drivers. This analysis is based on an original dataset on private sector participation, governance, and competition in South Asia's container port sector. To highlight the potential gains from improving performance of container ports, the report uses econometric techniques to isolate the impact of efficiency improvements on maritime transport costs and trade. The results suggest that the best strategy for improving port performance in the region is a three-pronged approach that (a) encourages private sector participation through a well-developed enabling environment, including further adoption of the "landlord" port model; (b) strengthens the governance of port authorities' boards; and (c) promotes competition between and within ports, in part through transparent and competitive concession bidding.