Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Competition in Credit Markets

A Theoretic Analysis

Michael Tröge
Paperback | Engels | Beiträge Zur Betriebswirtschaftlichen Forschung | nr. 94
€ 52,95
+ 105 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Competition in credit markets is different from competition in simple product markets. The allocation of capital is not only determined by its price, but banks actively decide to whom they will provide finance. In addition, the provision of credit is not a spot transaction, but extends over a certain period of time. Banks need to acquire information in order to efficiently screen borrowers before providing credit and to monitor them during the credit relationship to make sure that the credit will be paid back.

Michael Tröge develops game-theoretic and auction-theoretic models for the strategic interaction of banks in the credit market. He shows that in narrow oligopolies only one bank will carry out detailed creditworthyness tests for a firm and that in very competitive markets information about a borrower´s quality can reduce a bank´s profit. The author also points out that equity ownership of a bank increases the expected interest rates for a firm and that a bank´s concern for a good reputation may lead to credit rationing.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
117
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 94

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783824490486
Verschijningsdatum:
27/09/2001
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
167 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.