Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Competition and Cost Accounting

V G Narayanan, Michael Smith
Paperback | Engels | Foundations and Trends(r) in Accounting | nr. 22
€ 72,95
+ 145 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The central theme of Competition and Cost Accounting is that strategic considerations may make it desirable for a firm to have divisions and product managers internalize something other than their true costs. In the case of transfer prices, a high transfer price serves as a means of promoting tacit collusion. When transfer prices are not observable to the rival firm, decentralization, motivated by the superior knowledge of divisions about their own costs, can promote tacit collusion. In the case of product cost measurement, an inferior cost allocation system that just spreads costs evenly can promote tacit collusion. The authors show that it may not be an equilibrium for firms to adopt a more accurate cost system or compete in multiple markets. The strategic nature of their interaction with their rivals may influence their cost and cost accounting choices in surprising ways. After an introduction, the authors analyze the strategic value of transfer prices in both Bertrand and Cournot settings. They demonstrate the importance of observability and commitment, and show that even in the absence of observability and commitment, decentralization to exploit the private information of upstream managers can have strategic consequences through double marginalization. These strategic effects become stronger with observability and commitment. They also analyze the strategic value of cost allocation systems in both Bertrand and Cournot settings before concluding the monograph.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
78
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 22

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781601986467
Verschijningsdatum:
11/04/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
122 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 145 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.