Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Featuring some of the major voices in the world of art history, this volume explores the methodological aspects of comparison in the historiography of the discipline. The chapters assess the strengths and weaknesses of comparative practice in the history of art, and consider the larger issue of the place of comparative in how art history may develop in the future. The contributors represent a comprehensive range of period and geographic command from antiquity to modernity, from China and Islam to Europe, from various forms of art history to archaeology, anthropology and material culture studies. Art history is less a single discipline than a series of divergent scholarly fields - in very different historical, geographic and cultural contexts - but all with a visual emphasis on the close examination of objects. These fields focus on different, often incompatible temporal and cultural contexts, yet nonetheless they regard themselves as one coherent discipline - namely the history of art. There are substantive problems in how the sub-fields within the broad-brush generalization called 'art history' can speak coherently to each other. These are more urgent since the shift from an art history centered on the western tradition to one that is consciously global.