Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the second edition of this groundbreaking work, Derek R. Ford contends that radical politics needs educational theory, posing a series of educational questions pertinent to revolutionary movements: How can pedagogy bridge the gap between what is and what can be, while respecting the gap and its uncertainty and contingency? How can pedagogy accommodate ambiguity while remaining faithful to the communist project? In answering these questions, Ford develops a dynamic pedagogical constellation that radically opens up what education is and what it can mean for revolutionary struggle. In charting this constellation, Ford takes the reader on a journey that traverses disciplinary boundaries, innovatively reading theorists as diverse as Lenin, Agamben, Marx, Lyotard, Althusser, and Butler. Demonstrating how learning underpins capitalism and democracy, Ford articulates a theory of communist study as an alternative and oppositional logic that, perhaps paradoxically, demands the revolutionary reclamation of testing. Poetic, performative, and provocative, Communist Study is oriented toward what Ford calls "the sublime feeling of being-in-common," which, as he insists, is always a commonness against.