Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Communication in Latin America

Journalism, Mass Media, and Society

Paperback | Engels | Jaguar Books on Latin America
€ 47,95
+ 95 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How has mass communication evolved in Latin America? How has the political climate in that region shaped the role of the mass media? What factors unite these many diverse countries? What are the special challenges facing this turbulent area?

In Communication in Latin America: Journalism, Mass Media, and Society, editor Richard R. Cole has assembled a selection of articles that explore these issues. The book focuses on journalism, given the traditional strength of the press in Latin America. The twelve comprehensive essays-written exclusively for this publication-examine either an aspect of the mass media in the region or the media in a particular country during a number of stages of its political development.

Divided into two parts, the book begins with a thorough overview of the state of mass communication in the entire region. Articles in the first section focus on broad issues such as the changing role of women in the media; the value of professional organizations, including colegios, in journalism; and the usefulness of propaganda in effecting political change. Essays in the second section explore situations in individual countries, including freedom of the press in Mexico and Chile, and the Argentine media's struggle to define its role under the new democratic government. Cole concludes the book with his forecast of the future of mass communication in Latin America.

Communication in Latin America: Journalism, Mass Media, and Society is a valuable tool for students of international communi-cation and an excellent supplement for classes in Latin American studies, anthropology, and political science.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780842025591
Verschijningsdatum:
1/07/1996
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 227 mm
Gewicht:
426 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 95 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.