• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Wetenschap
  4. Communication for Development

Communication for Development

An Evaluation Framework in Action

Hardcover | Engels | Open Access
€ 151,45
+ 302 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

From girls' education awareness and action, to attitudes towards violence against children, communication for development (C4D) is a critical tool for sharing knowledge and creating social change. Evaluating how effective such communication has been in creating social change presents challenges. How can this information be gathered in a participatory way? How can we understand the contribution of C4D programmes to change? How can we ensure we learn from and adapt communication in the process?

Communication for Development reflects on the challenges and opportunities of bringing a social change framework into practice. Underpinned by an Appreciative inquiry approach, the book explores the research, monitoring and evaluation of C4D - the field's leading evaluation framework.

In each chapter, academic scholars partner with practitioners to draw lessons from recent collaborative action projects, which brought together researchers, UNICEF C4D and M&E teams, and selected in-country academic, NGO and government partners. As one of the largest United Nations agencies with a focus on C4D, UNICEF is seen as a leader of applied C4D research and practice.

Communication for Development is essential reading for international development practitioners, students and scholars as well as programme managers, governments and donor agencies.

Jessica Noske-Turner is a scholar of media and communication for development in the Institute for Media and Creative industries at Loughborough University London. The book includes chapter contributions from several eminent scholars and practitioners in the field, including Jo Tacchi, Vinod Pavarala, Patricia Rogers, Linje Manyozo, and Rafael Obregón.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
120
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781853399961
Verschijningsdatum:
16/03/2020
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
376 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 302 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.