Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Commercial Diplomacy and International Business

A Conceptual and Empirical Exploration

Hardcover | Engels | Advanced Management | nr. 9
€ 312,95
+ 625 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

International Business is vital to nations, to their economies. It brings wealth, it creates jobs, it opens views, it changes mindsets, and it creates economic and social stability. International Relations is important to nations too. It establishes relationships between nations, it exchanges political views between nations, it creates stability. International Business and International Relations are intertwined empirically as politicians need to boost economies through supporting entrepreneurship, international entrepreneurs need politicians and government representatives to get access to foreign markets, to deal with legal issues across borders. Commercial diplomacy is at the heart of the intersection between International Business and International Relations. Narrowly conceived, commercial diplomacy is the work of state officials in diplomatic service who carry out activities that support International Business. This book changes the conversation by studying the International Business - government relationship at the meso (organisational) and micro (individual) level, rather than focusing on the macro (national) level. This book aims to advance studies of commercial diplomacy by combing insights from two fields of study that to date have hardly spoken to each other. It brings insights from International Relations (and in particular the sub-field diplomatic studies) about the theory and practice of commercial diplomacy and it brings insights from business studies about the theory and practice of International Business. Combining the two, the book defines the field by being more holistic, it brings together in one place a thorough review of existing analysis of the subject from both fields, it outlines the basics of a new conceptual framework, it presents new empirical work based on data collected in five different countries (from the US to Indonesia), and puts forward a new research agenda.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
291
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 9

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781780526744
Verschijningsdatum:
19/10/2012
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
168 mm x 239 mm
Gewicht:
703 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 625 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.