Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Commercial Cosmopolitanism?

Cross-Cultural Objects, Spaces, and Institutions in the Early Modern World

€ 83,95
+ 167 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book showcases the wide variety of commercial cosmopolitan practices that arose from the global economic entanglements of the early modern period.

Cosmopolitanism is not only a philosophical ideal: for many centuries it has also been an everyday practice across the globe. The early modern era saw hitherto unprecedented levels of economic interconnectedness. States, societies, and individuals reacted with a mixture of commercial idealism and commercial anxiety, seeking at once to exploit new opportunities for growth whilst limiting its disruptive effects. In highlighting the range of commercial cosmopolitan practices that grew out of early modern globalisation, the book demonstrates that it provided robust alternatives to the universalising western imperial model of the later period. Deploying a number of interdisciplinary methodologies, the kind of 'methodological cosmopolitanism' that Ulrich Beck has called for, chapters provide agency-centred evaluations of the risks and opportunities inherent in the ambiguous role of the cosmopolitan, who, often playing on and mobilising a number of identities, operated in between and outside of different established legal, social, and cultural systems.

The book will be important reading for students and scholars working at the intersection of economic, global, and cultural history.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
264
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367714864
Verschijningsdatum:
26/09/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
394 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.