• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Commerce in Color

Race, Consumer Culture, and American Literature, 1893-1933

James C Davis
Paperback | Engels | Class: Culture
€ 34,95
+ 69 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Commerce in Color exploresthe juncture of consumer culture and race by examining advertising, literary texts, mass culture, and public events in the United States from 1893 to 1933. James C. Davis takes up a remarkable range of subjects--including the crucial role publishers Boni and Liveright played in the marketing of Harlem Renaissance literature, Henry James's critique of materialism in The American Scene, and the commodification of racialized popular culture in James Weldon Johnson's The Autobiography of anEx-Colored Man--as he argues that racial thinking was central to the emergence of U.S. consumerism and, conversely, that an emerging consumer culture was a key element in the development of racial thinking and the consolidation of racial identity in America. By urging a reassessment of the familiar rubrics of the "culture of consumption" and the "culture of segregation," Dawson poses new and provocative questions about American culture and social history.

Both an influential literary study and an absorbing historical read, Commerce in Color proves that--in America--advertising, publicity, and the development of the modern economy cannot be understood apart from the question of race.

"A welcome addition to existing scholarship, Davis's study of the intersection of racial thinking and the emergence of consumer culture makes connections very few scholars have considered."

--James Smethurst, University of Massachusetts

James C. Davis is Assistant Professor of English at Brooklyn College.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
312
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780472069873
Verschijningsdatum:
25/06/2007
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
164 mm x 227 mm
Gewicht:
471 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 69 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.