Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: This Arabic edition and French translation of Avicennas commentary on Aristotles Lambda offers a clear opportunity to better understand the Greek philosophers influence on medieval Arabic philosophy, especially concerning the hierarchy of the universe. French description: Ce texte d'Avicenne est l'un des seuls commentaires sur Aristote laisses par le philosophe persan. Il s'attaque au noyau theologique de la Metaphysique du Stagirite, les chapitres 6 a 10 du livre Lambda. Avicenne depend d'une tradition greco-arabe (Alexandre d'Aphrodise, Themistius, l'ecole "peripateticienne" de Bagdad). La tradition arabe a aussi attribue a Aristote plusieurs oeuvres d'origine neoplatonicienne, notamment une Theologie adaptee de Plotin, et un Livre du Bien pur, adaptation des Elements de Theologie de Proclus. Le Dieu d'Aristote est ainsi pour Avicenne la Cause premiere efficiente de l'etre. La structure hierarchique de l'univers resulte de l'emanation produite par l'autointelligence du premier Principe. Il ne fait pas de doute, pour Avicenne, que ces doctrines aient ete celles du Stagirite.