Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Avant l'entrée à l'école primaire, le cursus scolaire des enfants est hypothéqué par l'influence qu'exercent, sur leur développement, de multiples facteurs sociologiques, psychologiques et pédagogiques du milieu familial. En vue d'établir un bilan de ces influences, l'auteur se demande quel peut être le rôle de la mère dans l'éducation du jeune enfant, quels sont les éléments d'épanouissement que lui offre sa famille, comment on peut rendre les parents plus conscients de leur pouvoir créateur, plus attentifs à l'éveil et au développement des potentialités de leur enfant. L'analyse multivariée des données montre que l'environnement familial représente 70 % de la variance du développement de l'enfant. De plus, à elle seule, la famille prépare la réussite scolaire à raison de 14 % de la variance des performances. Ainsi, via le développement de l'enfant, l'éducation familiale engage quelque 84 % de la variance des résultats scolaires observés à la fin de la première année primaire. L'auteur développe des propositions originales qui sont actuellement à la base d'essais contrôlés. Le métier de parents n'étant appris nulle part, il considère que la formation des parents à leurs tâches éducatives constitue, à l'heure présente, une des préoccupations essentielles de notre société.