Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Existe-t-il un lien entre les écoles efficaces, particulièrement celles situées dans les milieux défavorisés, et les stratégies d’enseignement qui y sont déployées ? Pour tenter de répondre à cette question, les auteurs ont établi un pont entre les recherches effectuées sur l’enseignement efficace et celles qui traitent des écoles efficaces. Les résultats font état d’une relation significative et constante entre l’efficacité des écoles et les pratiques d’enseignement utilisées. Ce constat semble d’ailleurs le même dans nombre de pays évoluant pourtant dans des systèmes scolaires différents. Par la suite, un parallèle a été établi entre les résultats de recherches sur l’efficacité des écoles et de l’enseignement et les différentes propositions pédagogiques qui émanent des réformes éducatives francophones, notamment celle du Québec. Constatant que plusieurs changements proposés par ces réformes s’éloignent radicalement des pratiques d’enseignement utilisées dans les écoles efficaces, on peut en déduire que les changements suggérés par les réformateurs actuels ne peuvent être interprétés comme le reflet de l’évolution des connaissances scientifiques. Au contraire, plusieurs de ces propositions, présentées comme des innovations pédagogiques, n’ont aucun fondement empirique solide ou, pis encore, sont carrément réfutées sur le plan scientifique. Les résultats de la présente étude peuvent éclairer les décideurs et les enseignants quant au choix des stratégies pédagogiques à privilégier afin d’assurer la réussite scolaire du plus grand nombre d’étudiants.