Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Herewith an original approach to the study of comedy. While assimilating theoretical insights from Aristotle to the present day, it contests, inter alia, the theory of comedy's ritual origin; challenges the age-old and continuing attempts to determine the structure of action that characterises comedy; and suggests instead that structures of action are shared by all genres, and that it is the specific mood that accounts for their differences. Mood is a prism through which a playwright wishes the spectator to perceive a fictional world. Comedy is characterised by its light-hearted mood, which generates a specific kind of laughter. If mood determines the genre of a fictional world, in contrast to current theory, comedy, satiric drama and grotesque drama are different genres promoting different moods and aiming at different effects. Each genre should thus be read and experienced according to its inherent rules and not in terms of a theory that lumps these genres together. The book discusses the pivotal