Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Why did the Holocaust become such a prominent theme in American and European art, literature, and film in the 1990s? Why does so much of this art court controversy? These and related questions motivate this study, a joint effort by two scholars of American culture, one German and the other US-American. The authors link the growing centrality of the Holocaust in art, and the increasingly provocative strategies employed by writers, artists, and filmmakers, to the end of the Cold War. History, tainted by obsolete ideological debates, no longer seemed adequate to describing the past, so art mobilized the traditional strategies of the avant-garde - scandal, satire, and provocation - as a spur to memory. The Holocaust became the focus of this revolution in art - and crisis of historical representation - because it seemed to be beyond the limits of understanding. The authors argue that art turns to the Holocaust when commemoration, rather than novelty, is avant-garde.