Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Military professionals and theorists have long understood the relevance of morale in war. Montgomery, the victor at El Alamein, said, following the battle, that 'the more fighting I see, the more I am convinced that the big thing in war is morale'. Jonathan Fennell, in examining the North African campaign through the lens of morale, challenges conventional explanations for Allied success in one of the most important and controversial campaigns in British and Commonwealth history. He introduces new sources, notably censorship summaries of soldiers' mail, and an innovative methodology that assesses troop morale not only on the evidence of personal observations and official reports but also on contemporaneously recorded rates of psychological breakdown, sickness, desertion and surrender. He shows for the first time that a major morale crisis and stunning recovery decisively affected Eighth Army's performance during the critical battles on the Gazala and El Alamein lines in 1942.