Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Colors of the Robe probes the Sri Lankan world of Buddhism and politics and suggests innovative directions for the global study of religion, culture, and violence. In a volume that surpasses other studies in locating Sri Lankan Buddhism in its sectarian, ethnic, cultural, social, and political constructions, Ananda Abeysekara illuminates the shifting configurations that animate the relations connected with postcolonial religious identity and culture. Drawing on extensive field research in Sri Lanka, Abeysekara illustrates how differing discourses about Buddhism come into central view and then fade. He develops the concept of "minute conjunctures of contingency" and places it in modest opposition to the Foucauldian (and postcolonial) conceptions of history and identity. Abeysekara suggests that the conjunctures of contingency help realize that Buddhism, identity, and difference do not remain simply available for disciplinary apprehension. This way of thinking about the unavailability of Buddhism, he contends, has profound political implications for how we might more generally think about and begin to disrupt entrenched presumptions of postcolonial cultural difference.