• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Color in the Age of Impressionism

Commerce, Technology, and Art

Laura Anne Kalba
Hardcover | Engels | Refiguring Modernism | nr. 22
€ 124,45
+ 248 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This study analyzes the impact of color-making technologies on the visual culture of nineteenth-century France, from the early commercialization of synthetic dyes to the Lumière brothers' perfection of the autochrome color photography process. Focusing on Impressionist art, Laura Anne Kalba examines the importance of dyes produced in the second half of the nineteenth century to the vision of artists such as Edgar Degas, Pierre-Auguste Renoir, and Claude Monet.

The proliferation of vibrant new colors in France during this time challenged popular understandings of realism, abstraction, and fantasy in the realms of fine art and popular culture. More than simply adding a touch of spectacle to everyday life, Kalba shows, these bright, varied colors came to define the development of a consumer culture increasingly based on the sensual appeal of color. Impressionism--emerging at a time when inexpensively produced color functioned as one of the principal means by and through which people understood modes of visual perception and signification--mirrored and mediated this change, shaping the ways in which people made sense of both modern life and modern art.

Demonstrating the central importance of color history and technologies to the study of visuality, Color in the Age of Impressionism adds a dynamic new layer to our understanding of visual and material culture.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 22

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780271077000
Verschijningsdatum:
21/04/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
234 mm x 249 mm
Gewicht:
1360 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 248 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.