Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Color by Fox

The Fox Network and the Revolution in Black Television

Kristal Brent Zook
Paperback | Engels | W.E.B. Du Bois Institute
€ 18,95
+ 37 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Following the success of "The Cosby Show" in the 1980s, an unprecedented shift took place in television history: white executives turned to black dollars as a way of salvaging network profits lost to video cassettes and cable T.V. Not only were African-American viewers watching disproportionately more network television than the general population but, as Nielsen realized, they preferred black shows. As a result, African-American producers, writers, directors, and stars were given an unusual degree of creative control over shows such as "The Fresh Prince of Bel Air", "Roe", and "Living Single". What emerged were radical representations of African-American memory and experience.

Offering a fascinating examination of the explosion of black programming in the 1980s and 1990s, this book provides, for the first time ever, an interpretation of black TV based in both journalism and critical theory. Locating a persistent black nationalist desire -- a yearning for home and community -- in the shows produced by and for African-Americans, Kristal Brent Zook shows how the Fox hip-hop sitcom both reinforced and rebelled against earlier black sitcoms from the sixties and seventies. Incorporating interviews with such prominent executives, producers, and stars as Keenen Ivory Wayans, Sinbad, Quincy Jones, Robert Townsend, Charles Dutton, Yvette Lee Bowser, and Ralph Farquhar, this study looks at both production and reception among African-American viewers, providing nuanced readings of the shows themselves as wee as the sociopolitical contexts in which they emerged.

While black TV during this period may seem trivial or buffoonish to some, color by Fox reveals its deep-rooted ties toAfrican-American literature and autobiography, and a desire for social transformation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
176
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780195106121
Verschijningsdatum:
13/05/1999
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
142 mm x 218 mm
Gewicht:
254 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 37 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.