Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Colonial Buganda was one of the most important and richly documented kingdoms in East Africa. In this book, Jonathon L. Earle offers the first global intellectual history of the Kingdom, using a series of case studies, interviews and previously inaccessible private archives to offer new insights concerning the multiple narratives used by intellectuals. Where previous studies on literacy in Africa have presupposed 'sacred' or 'secular' categories, Earle argues that activists blurred European epistemologies as they reworked colonial knowledge into vernacular debates about kingship and empire. Furthermore, by presenting Catholic, Muslim and Protestant histories and political perspectives in conversation with one another, he offers a nuanced picture of the religious and social environment. Through the lives, politics, and historical contexts of these African intellectuals, Earle presents an important argument about the end of empire, making the reader rethink the dynamics of political imagination and historical pluralism in the colonial and postcolonial state.