Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Collective Behavior and Public Opinion

Rapid Shifts in Opinion and Communication

Jaap Van Ginneken
Paperback | Engels | European Institute for the Media
€ 79,45
+ 158 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This is a highly innovative and stimulating work with the outline of an entirely new approach to massive and rapid shifts in opinion and communication. It discusses and explains such mysterious phenomena as sudden crazes and crashes, fads and fashion, hypes and manias, moral outrage and protests, gossip and rumors, and scares and panics.

Rich in alternative insights, the book is divided into four parts. Part I discusses the points of departure: the most relevant processes of opinion formation and communication. Part II is about phenomena on three different levels, that have traditionally been studied within the twin fields of mass psychology and collective behavior sociology. Part III focuses on the three prime forms of "emotional coloring" of opinion currents and public moods. Part IV discusses a combination of some of the aforementioned phenomena: successive crazes and crashes in financial markets, and looks at why technological and economic, and social and opinion forecasts often fail so miserably.

The audience for this book includes students of social and mass psychology, social movements and collective behavior sociology, and opinion and communication in general. Professionals in public relations, marketing, health, finance, and politics, as well as the educated lay audience, will also find this book of interest.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
320
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780805861488
Verschijningsdatum:
1/02/2003
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 158 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.