Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Tracing the history of the art of collecting music is a relatively new scholarly phenomenon. The present compendium, prepared by an international group of research scholars, is the result of a project that was launched by the Fondation Royaumont following its acquisition of the library of the pianist Francois Lang (1908-1944). Following logically upon the contents of the first volume (Collectionner la musique: histoires d'une passion, 2010); this new volume focuses upon the question of the collector-interpreter. The phenomenon of collecting, which has been central to the work of certain artists, is here illustrated, first, by a series of articles concerning, among others, the collections of Davitt Moroney, Robert Spencer, and Richard Bonynge, and second, by a series of portraits of collector-interpreters from the sixteenth century down to the present day including, among others, Adrien Smout, R. F. E. von Schonborn, Camille Saint-Saens, and Alfred Cortot.