Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Cold War Holidays

American Tourism in France

Christopher Endy
Paperback | Engels | New Cold War History
€ 57,95
+ 115 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Moving beyond traditional state-centered conceptions of foreign relations, Christopher Endy approaches the Cold War era relationship between France and the United States from the original perspective of tourism. Focusing on American travel in France after World War II, Cold War Holidays shows how both the U.S. and French governments actively cultivated and shaped leisure travel to advance their foreign policy agendas.

From the U.S. government's campaign to encourage American vacations in Western Europe as part of the Marshall Plan, to Charles de Gaulle's aggressive promotion of American tourism to France in the 1960s, Endy reveals how consumerism and globalization played a major role in transatlantic affairs. Yet contrary to analyses of globalization that emphasize the decline of the nation-state, Endy argues that an era notable for the rise of informal transnational exchanges was also a time of entrenched national identity and persistent state power.

A lively array of voices informs Endy's analysis: Parisian hoteliers and cafe waiters, American and French diplomats, advertising and airline executives, travel writers, and tourists themselves. The resulting portrait reveals tourism as a colorful and consequential illustration of the changing nature of international relations in an age of globalization.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780807855485
Verschijningsdatum:
3/05/2004
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
153 mm x 237 mm
Gewicht:
439 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 115 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.