Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The printed book, the most important invention of the early modern period, brought about not only an explosion of knowledge, but also major changes in the perception of texts. This volume investigates the methods by which knowledge was presented to the early modern reader and the organisation of material that guided his cognition of them. It focuses not merely on book-historical questions, but on the intersection of layout and paratexts with issues of genre, content and intended function of texts. A team of experts in various disciplines, English, French, German, Neo-Latin, philosophy, art history, the history of science and book history, makes a first effort to understanding this fascinating topic.
Contributors include: Maximilian Bergengruen, Manuel Braun, Kai Bremer, Karl A.E. Enenkel, Romy Günthart, Detlef Haberland, Frans A. Janssen, Jörg Jungmayr, Ursula Kocher, Robert Luff, Ann Moss, Wolfgang Neuber, Matthijs van Otegem, Hilmar M. Pabel, Thomas Rahn, Paul J. Smith, Dietmar Till, Ian F. Verstegen, and Claus Zittel.