Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Cognition and Communication

Judgmental Biases, Research Methods, and the Logic of Conversation

Norbert Schwarz
Hardcover | Engels | Distinguished Lecture
€ 189,45
+ 378 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Psychological research into human cognition and judgment reveals a wide range of biases and shortcomings. Whether we form impressions of other people, recall episodes from memory, report our attitudes in an opinion poll, or make important decisions, we often get it wrong. The errors made are not trivial and often seem to violate common sense and basic logic. A closer look at the underlying processes, however, suggests that many of the well known fallacies do not necessarily reflect inherent shortcomings of human judgment. Rather, they partially reflect that research participants bring the tacit assumptions that govern the conduct of conversation in daily life to the research situation. According to these assumptions, communicated information comes with a guarantee of relevance and listeners are entitled to assume that the speaker tries to be informative, truthful, relevant, and clear. Moreover, listeners interpret the speakers' utterances on the assumption that they are trying to live up to these ideals.

This book introduces social science researchers to the "logic of conversation" developed by Paul Grice, a philosopher of language, who proposed the cooperative principle and a set of maxims on which conversationalists implicitly rely. The author applies this framework to a wide range of topics, including research on person perception, decision making, and the emergence of context effects in attitude measurement and public opinion research. Experimental studies reveal that the biases generally seen in such research are, in part, a function of violations of Gricean conversational norms. The author discusses implications for the design of experiments and questionnaires and addresses the socially contextualized nature of human judgment.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
124
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780805823141
Verschijningsdatum:
1/09/1996
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
149 mm x 237 mm
Gewicht:
381 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 378 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.