Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study investigates the issue of code-switching in young bilingual children, in particular, intra-sentential switches, that is, mixing within an utterance. The data come from five bilingual Italian/German ch- dren (age 1;8 to 5 years), who grew up in Hamburg, Germany. The term bilingual is used in order to describe a person who has been exposed to both languages from birth on (Meisel 1989:20). Hence, this work is placed within the research field of Bilingual First Language Acquisition. The present book discusses three main issues. The first assumption concerns language mixing in young bilingual children. Differently from former studies on mixing in children, I claim that bilingual children's mixed utterances should be analyzed in the same way as adult mixing. I further argue that child grammar is organized in the same way as adult grammar. Therefore, a grammatical development should not explain a different type of switching. In fact, I claim that there is no relation between the development of grammar in child speech and the quality of language mixing. The data rather show that language mixing depends on an individual choice, that is, either children mix throughout or they do not. Following Cantone & Müller (2005), slightly higher rates at the beginning of language production might be due to a performance factor. Since the operation Select has no full practice to pick items according to the language context yet, some errors might occur as long as fluency has not been reached.