Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
As downward mobility continues to be an international issue, Robin Brooks offers a timely intervention between the humanities and social sciences by examining how Black women's cultural production engages debates about the growth in income and wealth gaps in global society during the late twentieth and early twenty-first centuries. Using an interdisciplinary approach, this innovative book employs major contemporary texts by both African American and Caribbean writers--Toni Morrison, Gloria Naylor, Dawn Turner, Olive Senior, Oonya Kempadoo, Merle Hodge, and Diana McCaulay--to demonstrate how neoliberalism, within the broader framework of racial capitalism, reframes structural inequalities as personal failures, thus obscuring how to improve unjust conditions.
Through interviews with authors, textual analyses of the fiction, and a diagramming of cross-class relationships, Brooks offers compelling new insight on literary portrayals of class inequalities and division. She expands the scope of how the Black women's literary tradition, since the 1970s, has been conceptualized by repositioning the importance of class and explores why the imagination matters as we think about novel ways to address long-standing and simultaneously evolving issues.