Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the mid-1980s, one of British Rail's major customers of heavy block trains, Foster Yeoman, suggested the unusual arrangement of running its services with locomotives owned by them, rather than BR. Disappointment in the Class 56s on its routes led Foster Yeoman to look elsewhere for locomotives. They eventually agreed a deal with the US firm General Motors to provide them with the locos designated as Class 59s.
The Class 59s surpassed everyone's expectations and other customers unhappy with the Class 56s decided to purchase the Class 59s as well. The locos are now over 30 years old and are still performing the work they were designed for. With over 230 images, this book shows the Class 59s through the years across the United Kingdom.