Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
As well as promoting debates about liberal democracy, the dramatic events of 1989 also bought forth a powerful revival in the interest of the notion of civil society. This revival was reflected mainly in two broad tracts of literature. The first focused primarily on events surrounding the Solidarity movement in Poland and the tumultuous events of 1980-81. The second was concerned with the Velvet Revolutions more broadly. Following the events of 1989, there appeared a number of works sharing the common central argument that civil society played a key role in the overthrow of these Communist regimes in 1989. Killingsworth's book presents three broad arguments, all of which reject the way civil society has been applied in the analysis of opposition and dissent in totalitarian Czechoslovakia, the GDR and Poland. First, it argues that the totalitarian nature of Soviet-type regimes means that it was not possible for a genuine civil society to exist. Second, the civil society paradigm, as it has been applied to opposition and dissent in Soviet-type regimes in Eastern Europe, lacks analytical rigour. Thirdly, the book argues that the dominant liberal interpretation of dissenting opposition in Soviet-type regimes is politically and morally flawed.