Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In a territory where non-place and space of flows prevail, a new category of landscape in transit is experienced by users on the move , as they cross in-between boundaries', whilst providing the possibility of a more situational location of the 'urban self' within global mobility. The study proposes a spatio-temporal journey through transit spaces from Berlin's post-GDR Heterotopian Spaces to Moscow's post-Soviet Metro(scape) along West-East Metropolitan Corridor. The cases of Berlin and Moscow are explored in the context of their reconstructed global urban images, whilst shaping local construction of place identity. From the historical erasure of socialist symbols to recent postmodern spatiality, Berlin's Heterotopian Spaces and Moscow's Metro(scape) are experienced as hybrid transit spaces at the frontier of post-socialist transformation. The reinvention of Berlin and Moscow, as World Class Cities and as venues of contested West-East transformation, raises issues of how politics, history, and place making and visioning are interlinked in the spatial constitution and expression of collective memory and cultural identities.