Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What do digital platforms mean for cinema studies in Canada? In an era when digital media are proliferating and thousands upon thousands of clips are available online, it seems counter-intuitive to say that audio-visual history is quickly disappearing. But the two processes are actually happening in tandem. Adopting a media-archaeological approach to the history of cinema, contributors to Cinephemera cover a wide range of pressing issues relating to Canadian cinema's ephemerality, including neglected or overlooked histories, the work of found footage filmmakers, questions about access and copyright, and practices of film archiving. Spurred by rapid changes to technologies of production, viewing, and preservation, this collection showcases both leading and emerging scholars grappling with the shifting meaning of cinema as an object of study. Film historians are put in conversation with experimental filmmakers and archivists to provide renewed energy for cinema studies by highlighting common interests around the materiality and circulation of films, videos, and other old media. Considering a wide range of cases from the earliest days of silent film production to the most recent initiatives in preservation, Cinephemera exposes the richness of moving image production in Canada outside the genres of feature length narrative fiction and documentary - a history that is at risk of being lost just as it is appearing. Contributors include Andrew Burke (Winnipeg), Jason Crawford (Champlain), Liz Czach (Alberta), Seth Feldman (York), Monika Kin Gagnon (Concordia), André Habib (Montreal), Randolph Jordan (SFU), Peter Lester (Brock), Scott Mackenzie (Queen's); Louis Pelletier (Montreal), Katherine Quanz (WLU), Micky Story (New College), Charles Tepperman (Calgary), Jennifer VanderBurgh (Saint Mary's), William C. Wees (McGill), Jerry White (Dalhousie), and Christine York (Concordia).