• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Cinema by Design

Art Nouveau, Modernism, and Film History

Lucy Fischer
Paperback | Engels | Film and Culture
€ 54,45
+ 108 punten
Uitvoering
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Art Nouveau thrived from the late 1890s through the First World War. The international design movement reveled in curvilinear forms and both playful and macabre visions and had a deep impact on cinematic art direction, costuming, gender representation, genre, and theme. Though historians have long dismissed Art Nouveau as a decadent cultural mode, its tremendous afterlife in cinema proves otherwise. In Cinema by Design, Lucy Fischer traces Art Nouveau's long history in films from various decades and global locales, appreciating the movement's enduring avant-garde aesthetics and dynamic ideology.

Fischer begins with the portrayal of women and nature in the magical "trick films" of the Spanish director Segundo de Chomón; the elite dress and décor design choices in Cecil B. DeMille's The Affairs of Anatol (1921); and the mise-en-scène of fantasy in Raoul Walsh's The Thief of Bagdad (1924). Reading Salome (1923), Fischer shows how the cinema offered an engaging frame for adapting the risqué works of Oscar Wilde and Aubrey Beardsley. Moving to the modern era, Fischer focuses on a series of dramatic films, including Michelangelo Antonioni's The Passenger (1975), that make creative use of the architecture of Antoni Gaudí; and several European works of horror--The Abominable Dr. Phibes (1971), Deep Red (1975), and The Strange Color of Your Body's Tears (2013)--in which Art Nouveau architecture and narrative supply unique resonances in scenes of terror. In later chapters, she examines films like Klimt (2006) that portray the style in relation to the art world and ends by discussing the Art Nouveau revival in 1960s cinema. Fischer's analysis brings into focus the partnership between Art Nouveau's fascination with the illogical and the unconventional and filmmakers' desire to upend viewers' perception of the world. Her work explains why an art movement embedded in modernist sensibilities can flourish in contemporary film through its visions of nature, gender, sexuality, and the exotic.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780231175036
Verschijningsdatum:
14/03/2017
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
408 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 108 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.