Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Michel Foucault introduced the idea that films could deliberately re-write the memory of history that people hold. Cinema has become a large apparatus, with its influence felt far beyond the texts themselves, into the fabric of everyday life. There is logic to this apparatus, which governs how reception and retention of films are shaped. Popular memory is embodied into everyday life, as part of the cinematic apparatus, according to the libidinal structures of desire and available avenues of expression. This book is an examination of how popular memory is shaped and retained under the influence of cinema. It attempts to address the microscopic implications of the theories of discourse and power at the level of subjectivity. Arguing that the work of Julia Kristeva, Pierre Bourdieu, Maurice Merleau-Ponty and Jean-François Lytoard provides a way of understanding the embodied narrative resistance to the powers of the apparatus, this book provides methods of using critical theory for our understanding of the relationships between cinema and popular memory.