Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Aux premiers siecles du christianisme, les paiens restaient aux yeux des chretiens les maitres des formes traditionnelles de l'historiographie. Ainsi, il n'y eut aucune tentative serieuse de christianiser Thucydide ou Tacite, qu'on etudiait pourtant encore avec soin. Il fallait donc soit inventer de nouvelles formes, comme l'histoire de l'Eglise, soit se cantonner a des genres deja connus, comme la chronographie, en y ajoutant toutefois un message: c'est ce dernier chemin qu'emprunta Eusebe de Cesaree (env. 260-339/340) dans sa Chronique. Dans cette uvre en deux livres, la chronologie devient philosophie de l'histoire. Tout antiquisant a un jour ou l'autre affaire a cette oeuvre labyrinthique, qui va d'Abraham jusqu'a l'epoque romaine et couvre tous les peuples connus, des Chaldeens aux Assyriens, Medes, Lydiens, Perses, Hebreux, Egyptiens, Grecs et Romains. Ainsi, la Chronique est une reference indispensable pour le specialiste d'histoire du christianisme, pour le chercheur en historiographie (Eusebe etant une mine de fragments d'historiens perdus), mais aussi pour l'assyriologue, l'helleniste, le romaniste ou tout specialiste d'autres secteurs, cherchant a dater tel ou tel episode. L'original grec est perdu, mais on en conserve une version armenienne, qui remonte au Ve ou au VIe siecle. Le present volume fournit la premiere traduction francaise de la premiere partie de la Chronique.