Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ever since Aristotle opened the discussion on the role of the chorus in Greek tragedy, theories of the chorus have continued to proliferate and provoke debate to this day. The tragic chorus had its own story to tell; it was a collective identity, speaking within and to a collective citizen body, acting as an instrument through which stories of other times and places were dramatized into resonant heroic narratives for contemporary Athens. By including detailed case studies of three different tragedies (one each by Aeschylus, Euripides and Sophocles), Claude Calame's seminal study not only re-examines the role of the chorus in Greek tragedy, but pushes beyond this to argue for the 'polyphony' of choral performance. Here, he explores the fundamentally choral nature of the genre, and its deep connection to the cultic and ritual contexts in which tragedy was performed.