Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Under the Song, Yuan and Ming dynasties, China's maritime trade went through several stages of rapid expansion. This concerns both activities initiated by the central government and private seafaring: Chinese ships would sail to ports in Southeast Asia and the Indian Ocean, and foreign merchants would come to China, often declaring themselves as tribute envoys. In the early 16th century, the Portuguese made contact with the Middle Kingdom, leading to the foundation of Macao in the 1550s. The present volume, the third collection by Roderich Ptak, explores important structural features related to China's maritime ventures and Luso-Chinese relations. It also discusses the perception of maritime space in late medieval Chinese texts and the importance of trade routes, especially the so-called eastern route from Fujian via Luzon to the Sulu 'zone'. The third section presents different 'key' regions as seen through Chinese eyes: Hainan, the coral island in the South China Sea, Barus on Sumatra, and finally Wang Dayuan's chapters on the Kerala coast.