Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This research examines social, school, and household factors associated with children's school enrollment and dropout in Vietnam, paying special attention to the gender gap in schooling. Based on a theoretical framework that incorporates social, school, and household contexts, the empirical analyses start with a descriptive analysis of children's school status, then used a multilevel approach. The contextual factors used in the analysis relate to school availability, the affordability of schooling for households, and the willingness of households to support schooling. We argue that children can go to school only when there are "schools" of proper levels for them to attend, and households are able and willing to send them to school. The data used for the empirical analysis are from the Vietnam Living Standard Survey in 1992-93 and 1997-98.