Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the questions "What can science do for the theatre?" and "What can the theatre do for science?" which raise challenges for both theatre professionals and scientists. Unusually, this book deals with plays first and foremost as reading material -- as texts to be read alone or in dramatic readings -- rather than emphasizing performances on the stage. Concrete examples are given to demonstrate the potential pedagogic value of using the dialogic style and plot structure of plays in science, with a special focus on chemistry.Very few books have dealt with the subject of science-in-theatre and virtually none with chemistry-in-theatre. Texts of the author's two recent plays, Insufficiency and Phallacy, are included in their entirety to offer concrete examples of plays dealing with actual (rather than invented) chemistry. Insufficiency represents an example from the field of beer and champagne bubbles, where the topics of academic tenure and fashion in chemistry are analyzed, whereas in Phallacy, a case history of the similarities and differences between science and art is presented for debate.