Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Cheating

Gaining Advantage in Videogames

Mia Consalvo
Paperback | Engels | The MIT Press
€ 38,95
+ 77 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A cultural history of digital gameplay that investigates a wide range of player behavior, including cheating, and its relationship to the game industry.

The widely varying experiences of players of digital games challenge the notions that there is only one correct way to play a game. Some players routinely use cheat codes, consult strategy guides, or buy and sell in-game accounts, while others consider any or all of these practices off limits. Meanwhile, the game industry works to constrain certain readings or activities and promote certain ways of playing. In Cheating, Mia Consalvo investigates how players choose to play games, and what happens when they can't always play the way they'd like. She explores a broad range of player behavior, including cheating (alone and in groups), examines the varying ways that players and industry define cheating, describes how the game industry itself has helped systematize cheating, and studies online cheating in context in an online ethnography of Final Fantasy XI. She develops the concept of "gaming capital" as a key way to understand individuals' interaction with games, information about games, the game industry, and other players.

Consalvo provides a cultural history of cheating in videogames, looking at how the packaging and selling of such cheat-enablers as cheat books, GameSharks, and mod chips created a cheat industry. She investigates how players themselves define cheating and how their playing choices can be understood, with particular attention to online cheating. Finally, she examines the growth of the peripheral game industries that produce information about games rather than actual games. Digital games are spaces for play and experimentation; the way we use and think about digital games, Consalvo argues, is crucially important and reflects ethical choices in gameplay and elsewhere.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262513289
Verschijningsdatum:
1/09/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
173 mm x 226 mm
Gewicht:
385 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 77 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.