Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Geoffrey Chaucer's House of Fame has rightly been read as an ironic response to Dante's Commedia. Chaucer's narrator carries out his dream-journey in realms far from Dante's spiritual geographies: the mural-filled Temple of Venus, the lavishly adorned Palace of the Goddess Fame, and the turbulent, noisy House of Rumour. Chaucer also playfully responds to Dantean motifs with Book Two's eagle-turned-magister, who lectures his passenger, Geffrey, on the properties of sound and language en route to the Palace of Fame. In the end Chaucer's dream vision, with its exploration of the problematics of knowing and the limitations of language, seems to challenge many of the foundational truths of Dante's Commedia. Yet there is a larger story to tell. This study considers how Chaucer's poem engages Boccaccio's writings as much as Dante's. Chaucer's trips to Italy profoundly changed his understanding of poetry, the vernacular, and literary history. The House of Fame, written upon his return, bears the imprint of Dantean imagery and reflects Dante's own passionate commitment to the use of the vernacular. But Chaucer, who translated and adapted Boccaccio's Teseida and Il Filostrato, also deeply engaged the terza rima allegory, the Amorosa visione (c. 1342-3), with its extensive visual poetics of ekphrasis. Itself written as a secularizing love poem, in deeply problematic dialogue with Dante's Commedia, the Amorosa visione forms a central place in Boccaccio's, and later Chaucer's, agonistic relationship with the legacy of Dante. Chaucer's "House of Fame" and Its Boccaccian Intertexts addresses in new ways this broader triangular relationship between Dante, Boccaccio, and Chaucer. Boccaccio's Amorosa visione gave Chaucer a viable model for a response to Dante's theocentric poetics. It valorized earthly love, the vernacular, and the legends of the ancient past even as it over and over again raised the question of indeterminacy.