Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Every poet arrives at some sense of how language works. Chaucer's engagement, like that of the greatest literary figures, goes beyond the brilliant, skilful use of language as a tool of expression, beyond what we usually call talent. He brings to the creative use of signification a sophisticated philosophical questioning of the very nature of language, of how we know and how we signify. Chaucer and Language argues that Chaucer's work points to answers to these questions, emphasizing that in various ways Chaucer made language itself the subject of his writing. The polyvalent nature of signs and the ambiguity this makes possible are discussed as one aspect of Chaucer's use of language as subject, as is irony. Chaucer's extension of the concept of language to include relics and the Eucharist, his exploitation of equivocation and the lie, and the semiotic dimensions of his poetic themes are also treated. These issues derive directly from the long tradition of mediaeval sign theory and anticipate the major issues of the modern theory of signs that is semantics.