Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Charles de Gaulle and the Media

Leadership, TV and the Birth of the Fifth Republic

Riccardo Brizzi
€ 105,45
+ 210 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores Charles De Gaulle's use and strict control of television between 1958 and 1969, highlighting the association between charismatic power and television with regards to legitimizing the Gaullist leadership and determining an evolution towards presidentialism during the Fifth Republic. A protagonist of European political history of the twentieth century, Charles de Gaulle was a pioneer in the use of mass media: in the Second World War he had earned the nickname of Général-micro due to his reliance on radio communication; in 1958 he then started an substantive and fruitful use of television, which some of his opponents labelled as 'telecracy'. From difficult beginnings, where he followed the advice of publicity and communication experts, through his masterful TV appearances during the dramatic moments of the Algerian War, to the presidential campaign of 1965 and the crisis of May 1968, the author paints a compelling fresco of de Gaulle as the first TV

leader in contemporary European history. The book will appeal to students and scholars interested in the fields of French politics, political communication and political leadership.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
309
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783319656410
Verschijningsdatum:
17/01/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
539 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 210 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.